Satın Al |
Nurullah Ankut – Türban Konusu ve İşin Aslı
Bütün bu İlahiyatçıların da açıkça ve kesince ortaya koyduğu gibi, arkadaşlar; Kur’an’ın Medine İslam’ı yani Medine döneminde ortaya konan bölümü, yaşanılan Sınıflı Toplumun ve o toplumda egemen sınıf olarak varlığını ve tahakkümünü sürdüren Antika Tefeci-Bezirgân Sermaye Sınıfının örfünü, geleneğini, göreneğini, ahlâkını, dinini, felsefesini, kültürünü savunmaya başlar artık. Yani içinde doğup isyan ettiği sosyal sınıflı sömürü düzenine kerte kerte teslim olur.
İşte türban da, kara çarşaf da, cilbab da hep bu Antika egemen vurguncu sınıfın kadına bakışının ve onu aşağılayışının, onu bir cinsel nesne olarak görüşünün ürünüdür. Yukarıda da bütün İlahiyatçıların tekrar tekrar vurguladıkları gibi cariyeler zaten insan bile sayılmamaktadır artık. Onlar hakkındaki Kur’an buyruğuna ve ona dayanan uygulamaya göre, örtünmelerine gerek olmadığı gibi tam tersine örtünmeleri yasaktır da.
Demek ki arkadaşlar; Kur’an ahlâkı, özellikle de Medine dönemi Kur’an ahlâkı, Antika Tefeci-Bezirgân Sermaye Sınıfının ahlâkıdır, önemli ölçüde. Hani Usta’ların dediği gibi Medine’deki gerçek dünyanın yani yaşanılan dünyanın din dünyasına yansımasıdır artık.